Lier kommune søker oppmålingsingeniør / landmåler
Våre hovedoppgaver er å forvalte kart, Geodata og matrikkelloven. Vi har fokus på gode og effektive tjenester som er under kontinuerlig utvikling og forbedring, blant annet gjennom deltakelse og engasjement fra de ansatte.
Hvis du synes dette høres spennende ut, er denne stillingen kanskje noe for deg?
Arbeidsoppgaver
- Gjennomføre oppmålingsforretninger i henhold til matrikkelloven
- Utføre eiendomsregistrering (matrikkelføring)
- Saksbehandling etter matrikkelloven og kundekontakt i egne saker
- Veilede eksterne og interne i matrikkelloven
- Matrikkelforbedring/kvalitetsheving
- Andre oppgaver knyttet til enhetens ansvarsområde kan også bli aktuelt
Kvalifikasjoner
- Relevant teknisk utdannelse på bachelor- eller mastergradsnivå med spesialisering innenfor geomatikk/landmåling/eiendomsfag/eiendomsjus
- Omfattende og relevant erfaring innen fagområdet kan kompensere for manglende utdanning
- Du må være villig til å opparbeide eventuell manglende kompetanse som oppfyller kravene for utstedelse av landmålerbrev i samsvar med autorisasjonsordningen for eiendomslandmålere
- Gode IKT kunnskaper og gjerne kjennskap til dataverktøy som for eksempel ISY, GIS og GISLINE
- God kjennskap til bruk av GPS og totalstasjon med tilhørende programvare
- Du må være godkjent matarikkelfører eller være villig til å gjennomføre nødvendig kurs for å bli det (arbeidsgiver legger til rette for at sertifisering gjennomføres i arbeidstiden)
- Vi oppfordrer også nyutdannede til å søke
- Gode norsk kunnskaper, muntlig og skriftlig
- Førerkort klasse B (manuelt gir)
Personlige egenskaper
- Godt humør
- Ansvarlig, nysgjerrig og engasjert
- Målbevisst, handlekraftig og løsningsorientert
- God til å arbeide selvstendig og strukturert
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Bidrar til godt arbeidsmiljø
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt ved tilsetting.
Vi tilbyr
- Muligheter til å utforme din egen arbeidsdag / fleksibel arbeidstid
- Godt og tverrfaglig arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
- Lønn etter avtale og gode pensjonsordninger
Andre opplysninger
I Lier kommune må alle som skal arbeide innen helse og omsorg eller med barn, unge og funksjonshemmede fremvise tilfredsstillende politiattest før tiltredelse.Denne fremvises ved tilbud om ansettelse og skal ikke legges ved søknaden.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse.
Om arbeidsgiveren
Sentralt beliggende på Østlandet, mellom Asker og Drammen, finner du grønne Lier med 28 000 innbyggere. Vi er en innovativ og fremoverlent kommune med mange spennende utviklingsprosjekter. Her er det stor tilflytting, gode oppvekstvilkår og flotte rekreasjonsområder. Lier kommune har 2000 medarbeidere som yter et vidt spekter av tjenester med høy kvalitet. Vi ønsker å rekruttere og beholde dyktige og motiverte medarbeidere med sikte på å utvikle gode velferdstjenester til innbyggerne over tid.