Asker kommune søker avdelingsleder oppmåling og seksjonering
Vi har nå en spennende stilling ledig som avdelingsleder for kommunens oppmålings- og seksjoneringsavdeling. Det vi ser etter er en engasjert og motivert person som ønsker å lede og utvikle vårt fagmiljø bestående av rundt ti dyktige og engasjerte medarbeidere. Stillingen omfatter ledelse med fag-, personal- og økonomiansvar i kombinasjon med praktiske oppgaver i avdelingen. Du vil bli en del av vårt lederteam i virksomhet for samfunnsplanlegging med tre avdelingsledere og en virksomhetsleder. Virksomheten omfatter ca. 40 medarbeidere, og består av avdelingene reguleringsplan, steds- og områdeutvikling og oppmåling og seksjonering.
Arbeidsoppgaver
Vi tilbyr en variert og fleksibel arbeidshverdag, men i hovedsak vil oppgavene dine være dette:
- Fag-, personal, og økonomiledels
- Effektivisering og kvalitetsutvikling, særlig i digitale prosesser
- Sikre at avdelingens oppgaver ivaretas, samt bidra til å løse disse
- Deltakelse i virksomhetens ledermøte
- Samarbeid på tvers der det er relevant
- Saksbehandling ved behov
Kvalifikasjoner
For å kunne ansettes i stillingen må du ha:
- Utdanning fra universitet eller høyskole, minimum 3 år med fagkrets innen landmåling og eiendomsfag, eller annen relevant utdanning.
- God kjennskap til og erfaring med matrikkelloven og eierseksjonsloven
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne.
I tillegg er det fint om du har:
- Ledererfaring, gjerne fra kommunal sektor
- Førerkort for bil
- Lang og relevant erfaring kan oppveie for krav om utdanning.
Personlige egenskaper
Vi legger stor vekt på personlige egenskaper. Vi ser etter deg som oppfyller flest mulig av disse:
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Innovativ og teknologisk oppdatert
- Engasjerende og samlende
- Beslutningsdyktig, handlekraftig og løsningsorientert
- Høy arbeidskapasitet og like å jobbe variert
- Bidra til et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
Vi tilbyr
- En spennende stilling i et faglig sterkt miljø med engasjerte medarbeidere
- Fleksibel arbeidshverdag og arbeidsplass sentralt i Asker sentrum
- Varierte arbeidsoppgaver og muligheten til å påvirke og utvikle avdelingen
- Inngå i et større lederteam i tjenesteområde samfunnsutvikling
- Fleksibel arbeidstid.
- Lønn etter avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.