Selbu kommune søker arealplanlegger
Selbu opplever vekst og utvikling med mange aktører som ønsker å utvikle bygda. Dette innebærer mye positiv aktivitet som sentrumsutvikling, utvikling av næringsareal og bolig- og hyttefelt. I tillegg har vi kommet langt med revidering av kommuneplanens arealdel.
Vi søker en arealplanlegger som evner å se helheten i komplekse sammenhenger, og som motiveres av å identifisere nye løsninger og tenke kreativt innenfor rammene stillingen gir. Som arealplanlegger vil du være ansvarlig for å utvikle og implementere planer som sikrer bærekraftig arealbruk og utvikling. En viktig del av rollen er å sikre et godt tverrfaglig samarbeid.
Stillingen ligger til virksomheten Plan, areal og teknikk; en bred sammensatt fagavdeling innen landbruk, plan, bygg, oppmåling og kommunalteknikk.
Arbeidsoppgaver:
- Overordnet planlegging i samråd med leder, herunder utarbeidelse av kommunal planstrategi
- Revidering av kommuneplanens samfunns- og arealdel
- Utarbeiding og saksbehandling av kommunale reguleringsplaner
- Saksbehandling av private forslag til reguleringsplaner og andre arbeidsoppgaver knyttet til planarbeid
- Tverrfaglig samarbeid med ansvar for å utføre kommunens oppgaver
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning på høgskole-/universitestnivå. Erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- Erfaring fra arealplanlegging er en fordel
- Kunnskap om offentlig forvaltning og relevant regelverk er ønskelig
- Gode datakunnskaper og erfaring med planleggingsverktøy
- Evne til å arbeide selvstendig, samtidig som du samarbeider godt med andre
- Engasjert, strukturert og løsningsorientert
- God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
Motivasjon for stillingen og personlig egnethet vil bli vektlagt i tilegg til kvalifikasjonskravene.
Vi tilbyr:
- En interessant stilling i en organisasjon som stiller høye krav til god serviceholdning
- En meningsfylt hverdag med innflytelse
- Variert og betydningsfull jobb med faglige og personlige utviklingsmuligheter
- Godt tverrfaglig arbeidsmiljø
- Motiverte og engasjerte kollegaer som er opptatt av fag og utvikling
- Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglement og HTA. God pensjonsordning i KLP. Lønn etter avtale og kvalifikasjoner.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Som kommunalt ansatt har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger; – offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon om du uventet skulle skje.
Verdigrunnlag
I Selbu kommune vil vi gjennom samspill ha fornøyde innbyggere og stolte ansatte ved å legge til grunn disse verdier: Engasjement, positivitet, respekt, omtanke og åpenhet. Dette er verdier vi er stolte av og som betyr mye for oss som kommune.