Selbu kommune søker arealplanlegger

Selbu opplever vekst og utvikling med mange aktører som ønsker å utvikle bygda. Dette innebærer mye positiv aktivitet som sentrumsutvikling, utvikling av næringsareal og bolig- og hyttefelt. I tillegg har vi kommet langt med revidering av kommuneplanens arealdel.

Vi søker en arealplanlegger som evner å se helheten i komplekse sammenhenger, og som motiveres av å identifisere nye løsninger og tenke kreativt innenfor rammene stillingen gir. Som arealplanlegger vil du være ansvarlig for å utvikle og implementere planer som sikrer bærekraftig arealbruk og utvikling. En viktig del av rollen er å sikre et godt tverrfaglig samarbeid.

Stillingen ligger til virksomheten Plan, areal og teknikk; en bred sammensatt fagavdeling innen landbruk, plan, bygg, oppmåling og kommunalteknikk.

Arbeidsoppgaver:

  • Overordnet planlegging i samråd med leder, herunder utarbeidelse av kommunal planstrategi
  • Revidering av kommuneplanens samfunns- og arealdel
  • Utarbeiding og saksbehandling av kommunale reguleringsplaner
  • Saksbehandling av private forslag til reguleringsplaner og andre arbeidsoppgaver knyttet til planarbeid
  • Tverrfaglig samarbeid med ansvar for å utføre kommunens oppgaver

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på høgskole-/universitestnivå. Erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Erfaring fra arealplanlegging er en fordel
  • Kunnskap om offentlig forvaltning og relevant regelverk er ønskelig
  • Gode datakunnskaper og erfaring med planleggingsverktøy
  • Evne til å arbeide selvstendig, samtidig som du samarbeider godt med andre
  • Engasjert, strukturert og løsningsorientert
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

Motivasjon for stillingen og personlig egnethet vil bli vektlagt i tilegg til kvalifikasjonskravene.

Vi tilbyr:

  • En interessant stilling i en organisasjon som stiller høye krav til god serviceholdning
  • En meningsfylt hverdag med innflytelse
  • Variert og betydningsfull jobb med faglige og personlige utviklingsmuligheter
  • Godt tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Motiverte og engasjerte kollegaer som er opptatt av fag og utvikling
  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglement og HTA. God pensjonsordning i KLP. Lønn etter avtale og kvalifikasjoner.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Som kommunalt ansatt har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger; – offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon om du uventet skulle skje.

Verdigrunnlag

I Selbu kommune vil vi gjennom samspill ha fornøyde innbyggere og stolte ansatte ved å legge til grunn disse verdier: Engasjement, positivitet, respekt, omtanke og åpenhet. Dette er verdier vi er stolte av og som betyr mye for oss som kommune.

Annonser