Ringerike kommune søker avdelingsleder geodata
Vi er totalt seks hyggelige og veldig kompetente medarbeidere som er på jakt etter ny leder. På vår avdeling har vi ansvar for landmåling, adressering, seksjonering, eiendomsskatt og eiendomsopplysninger. Vi har også ansvaret for alle kartene i kommunen, og jobber aktivt med drone-teknologi.
Du skal bidra til at vi blir enda bedre på dette, og å finne de riktige verktøyene for å gjøre jobben vår på en effektiv måte. Du sitter i ledergruppen med 3 andre avdelingsledere – Arne på byggesak, Nilam på regulering, Lisa på Landbruk og enhetsleder Tomas Martin. Vi har kontorer midt i Hønefoss, i en av de fineste kommunene vi vet om, nemlig Ringerike. Her har vi både fjord, fjell, dype skoger og et bugnende kulturliv. Arbeidsmiljøet på bygget der vi sitter er også veldig bra og du blir raskt inkludert i ulike sosiale aktiviteter.
Arbeidsoppgaver
Som avdelingsleder kommer du borti mye, men i hovedsak skal du gjøre dette:
- overordnet ansvar for daglig drift og kontinuerlig utvikling av tjenestene
- ansvar for fag, økonomi og personal, samt administrative oppgaver
- sikre at oppgaver blir utført i henhold til tidsfrister
- sørge for et godt arbeidsmiljø, god samhandling og ressursutnyttelse i enheten
- legge til rette for kompetanseheving og personlig utvikling for den enkelte
- arbeide i tråd med kommunens verdier: nyskapende, ærlig, respektfull – NÆR
Kvalifikasjoner
For å være leder hos oss må du ha:
- minimum treårig høyere relevant utdanning som eksempelvis geomatikk, landmåling og eiendomsfag
- erfaring fra geodata-arbeid
- førerkort i klasse B
I tillegg vil vi gjerne at du har:
- ledererfaring
- erfaring fra kommunal sektor
- kjennskap til ulike system vi bruker i det daglige, ISY GIS osv.
- kunnskap om eiendomsrett og tingsrett
- matrikkelførerkurs
- landmålerbrev
Personlige egenskaper
Vi forutsetter at du er blid og hyggelig, i tillegg til at du er:
- tydelig og synlig som leder
- flink til å uttrykke forventninger, støtte, utvikle og inspirere
- fokusert på utvikling og nysgjerrig på nye arbeidsmetoder
- serviceorientert
- god til å tenke raskt og prioritere
- god i norsk, både muntlig og skriftlig
Vi legger vekt på at du må være personlig egnet.
Vi tilbyr
- interessante arbeidsoppgaver og gode kollegaer
- moderne landmålingsutstyr
- fleksibel arbeidstid og ferie
- gode pensjons- og forsikringsordninger
- lønn etter avtale
I tillegg til dette har vi eget husorkester, stafettlag i Ringeriksmaraton og bedriftsidrettslag. Vi er veldig stolte over det gode miljøet i Fossveien og håper du vil bli del av det.
Gjennom våre kompetanseplaner legger vi til rette for at du kan gjennomføre videreutdanning, i tillegg til at vi arrangerer ulike kurs internt i kommunen.
Hos oss får du muligheten til å jobbe i en effektiv og spennende organisasjon med mål om god kvalitet på tjenestene. Du har muligheten til å forme tjenesten og utnytte handlingsrommet innenfor rammene
Søknad
Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse. Faste ansatte med fortrinnsrett som overtallig, ferdig attført eller som ønsker å øke sin stillingsprosent, oppfordres til å søke. Du må begrunne fortrinnsretten i søknaden.
Søkerlisten til stillingen er offentlig og tilgjengelig for de om ber om det (offentleglova § 25).
Du kan søke om å bli fritatt fra å stå på offentlig søkerliste. Dette må begrunnes og søkes om i det elektroniske søknadsskjema. Kravene er strenge. Om søknaden ikke blir innvilget, får du mulighet til å trekke deg fra prosessen.
Du må søke på stillingen elektronisk.