Karmøy kommune: Fagansvarlig kart og oppmåling
Les hele stillingsannonsen HER
Som ansatt i sektor areal- og byggesak blir du en del av et faglig sterkt og sosialt miljø. Sektoren håndterer kommunens reguleringsplaner, byggesaksbehandling, tilsyn, ulovlighetsoppfølging, kart/oppmålingsoppdrag, landbrukstjenester og eiendomsskatt. Vi er en allsidig gruppe på rundt 35 personer, bestående av ingeniører, arkitekter, jurister og landmålere, som gleder oss til å få deg med på laget. Sektoren spiller en viktig rolle i samfunnsutviklingen og leverer tjenester til innbyggere og næringsliv.
Karmøy kommune søker en engasjert fagansvarlig for kart og oppmålingsvirksomheten. I denne rollen vil du jobbe tett på innbyggere, utbyggere og næringslivet, samt samarbeide på tvers av sektorer i kommunen. Du motiveres av å gjøre andre gode og av å levere resultater som en del av et team, samtidig som du håndterer egne oppgaver selvstendig. Er det deg vi leter etter?
Vårt tekniske utstyr og GIS-programvare er brukervennlig og jevnlig oppdatert.
Vi har høyt fokus på å sikre at vårt matrikkelkart (eiendomskart), til enhver tid, skal være ett av de mest komplette og presise i Rogaland. Matrikkelkartet ajourføres kontinuerlig.
Arbeidsoppgaver
Ansvarsområde:
- Koordinere og fordele saker innen fagområdet
- Sikre at tidsfrister overholdes
- Påse at relevante lover følges
- Sørge for høy faglig kvalitet i arbeidet
- Bidra til å opprettholde høy kompetanse på området
- Bistå virksomhetsleder i det kontinuerlige forbedringsarbeidet
I tillegg deltar fagansvarlig aktivt i den daglige driften ved å:
- Saksbehandle innkomne saker
- Gjennomføre oppmålingsforretninger og matrikkelføring etter Matrikkelloven
- Seksjonere etter Eierseksjonsloven
- Andre oppgaver kan tilkomme. Fagansvarlig rapporterer til virksomhetsleder.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som:
- Har høyskoleutdanning innen landmåling og eiendomsdesign, geomatikk, eller annen relevant teknisk utdanning, helst med spesialisering innen landmåling og eiendom. Erfaring og kompetanse innen eiendomsrett vektlegges.
- Har autorisasjon som eiendomslandmåler (landmålerbrev) eller som på sikt vil oppfylle kravene for autorisasjon gjennom normalordningen eller overgangsordningen.
- Er godkjent matrikkelfører.
- Har solid kunnskap om Forvaltningsloven, Offentlighetsloven, Matrikkelloven, Eierseksjonsloven, Plan- og bygningsloven, samt andre relevante lover og standarder.
- Har god kjennskap til bruk av GPS, totalstasjon, GIS-programvare og har god generell IT-kompetanse
- Annen utdannelse kombinert med relevant erfaring kan erstatte utdanningskravet.
Personlige egenskaper
Arbeidet innebærer mye kundekontakt, så vi legger stor vekt på din evne til å kommunisere godt både muntlig og skriftlig. Norsk er arbeidsspråket, og du må beherske dette godt.
Vi ser etter deg som:
- Har gode samarbeidsevner og relevant ledererfaring
- Er selvstendig, initiativrik, strukturert, målrettet og engasjert
- Er opptatt av forbedringsarbeid og faglig utvikling
- Identifiserer deg med kommunens verdier: modig, inkluderende, åpen
- Motiveres av å bidra til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
· Spennende arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø med kollegialt samhold
· Tidsmessig saksbehandlings- og informasjonsverktøy primært GISLine og Norkarts kartprogrammer
· En trivelig arbeidsplass med gode vilkår for faglig og personlig utvikling, fleksibel arbeidstid og gode permisjons- og pensjonsvilkår.
– Lønnsplassering i henhold til gjeldende tariffavtale.